Tuesday, March 24, 2009

Carta Pencapaian Si Manja @ 6 Bulan


Menguasai Kemahiran


  1. Menoleh ke arah bunyi dan suara

  2. Meniru bunyi

  3. Berguling kedua-dua arah



Lambat Menguasai Kemahiran


  1. Bersedia utk makan makanan pejal

  2. Duduk tanpa sokongan

  3. Masuk benda dalam mulut

  4. Menghulur benda daripada 1 tangan ke 1 tangan



Cepat Menguasai Kemahiran


  1. Menerpa ke hadapan dan mula merangkak

  2. Cakap tak jelas atau menggabungkan suku kata

  3. Menarik benda ke arah dirinya

3 comments:

YUZIE AMIR on March 31, 2009 at 9:04 AM said...

pada umur ini rasanya dah boleh kalo nak ajar baby kenal colour.Anak saya2,saya dah start ajar derang pd umur ni laa...by umur setahun anak2 saya dah kenal colour even tak tau berckp lagi..bila kita sebut colour apa..nanti derang akan tunjuk colour tersebut.
Cuba lah utk baby awak..awak pasti akan kagum dgn kebolehan dia nanti..ingat anak2 kiat semua dilahirkan genius oleh Allah.

UmiHariZahin on June 30, 2009 at 4:44 PM said...

wah, menarik, tertarik, de bom... saya baru je dlm dunia blog nie.. byk perkara yg saya perlu tahun tentang baby.. syukur alhamdulillah, terjumpe blog mommy-germs nie... moga2 saya dapat byk ilmu dari blog nie... terima kasih, mommy-germs.blogspot.com

Ieda on November 4, 2009 at 2:04 PM said...

saya xtau mcm nak klsifikasikan anak saya lambat @ menguasai kemahiran la...mcm mane yer

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 

m.y ~ b.r.e.a.s.t.f.e.e.d.i.n.g ~ j.o.u.r.n.a.l Copyright © 2008 Black Brown Art Template designed by Ipiet's Blogger Template